Crazy Factory (průvodce)
Obsah :
1) Minimální požadavky
2) Instalační proces
3) Jak hrát Crazy Factory?
4) Online hry
5) Offline hry
6) Klávesové zkratky
7) Rozhraní
8) Horní panely
9) Dolní panely
10) Společnost
11) Činnosti podle profesí
12) Výrobky
1) Mnimální požadavky
Hra Crazy factory je navržena pro počítače řady PC se sytémem Windows 95, 98, 2000, ME a XP, s rozhraním DirectX 7.0 nebo vyšším.
procesor INTEL Pentium nebo jeho ekvivalent na 200MHz
64 MB RAM
CD-ROM mechanika 4x
Grafická karta SVGA 4MB RAM
Zvuková karta Sound Blaster nebo 100% kompatibilní
Harddisk 160MB volného místa
2) Instalační proces
Vložte CD se hrou Crazy Factory do své CD-ROM-ky. Po chvíli se objeví dialogové okno. Klikněte na položku instalace a držte se instrukcí na obrazovce.
Pokud se neobjeví žádné dialogové okno, musíte instalační program spustit sami. Tento počítač - CD-ROM - Setup.exe
3) Jak hrát Crazy Factory ?
Vyberte si v hlavním menu hru Offline, čím se dostanete k různým nabídkám. Vybrat si můžete z následujících položek :
Výukový program - základy Crazy Factory jsou vysvětleny v těchto jednotlivých výukových lekcích.
Herní kampaň - zde si můžete spustit komerční kampaň a vyzkoušet si své manažerské schopnosti v různých scénářích.
Volná hra - můžete si také upravit hru podle libosti nastavením umělé inteligence, se kterou se chcete utkat, množstvím financí, které bude mít každý hráč ze začátku k dispozici, produkty a podmínkami vítězství.
Nahrát hru - v tomto menu se dostanete k uloženým hrám.
4) Online hry
V hlavním menu si vyberte hru online, budete-li si chtít zahrát s několika lidmi. Uvidíte následující obrazovku :
Jméno hráče - zde můžete napsat své jméno.
Zvolit síť - internet nebo přes IPX kabel.
a) Internetové hry
Vytvořit hru - tímto se dostanete přímo k volbám nastavení.
Připojit se ke hře - zadejte IP adresu osoby, která hru založila, a klikněte na tlačítko připojit se ke hře. Tím se přenesete na obrazovku s nastavením.
b) Síťové hry
Vytvořit hru - tímto se dostanete přímo k volbám nastavení.
Připojit se ke hře - zvolte si hru v seznamu her, které jsou k dispozici a klikněte na tlačítko připojit se ke hře. Tím se přenesete na obrazovku s nastavením.
5) Hry offline
Pod položkou Typ hráče si vyberte počet a zdatnost umělé inteligence (dále jen AI), se kterou se chcete utkat. Vlevo od tohoto sloupce se automaticky přiřadí každé logo AI a v pravo potom jméno.
Rovněž nastavíte počáteční kapitál pro každou AI a výrobek. Můžete si vybrat z latrín kosmického věku, tryskových bruslí a robotích vylepšení. A nakonec si také zvolíte podmínky pro dosažení výtězství.
Úroveň obtížnosti - výrobky bude postupně stále těžší vyrábět : latríny jsou ještě docela snadné, tryskové brusle jsou už docela težší a roboti jsou už velmi obtížní. Zvolení úrovně soueřící AI a počáteční kapitál také ovlivní obtížnost hry.
Nastavení
V menu nastavení si můžete určit hlasitost hudby a zvukových efektů a změnit rozlišení obrazovky.
Hudba - vám prozradí, jak dobře nebo jak špatně si vedete. Pokud budete mít zajištěný bankovní účet, uslyšíte neutrální hudbu, veselou hudby uslyšíte, budete-li prosperovat, a pochmurnou, když budete v mínusu.
Poznámka : Přehrávání hudby může v závislosti na konfiguraci počítače hru zpomalovat.
6) Klávesové zkratky:
[TAB] přepíná výhled
[F1] indikační panel
[F2] účetní kniha
[F3] finanční panel
[F4] pošta
[F5] zobrazí výrobu
[F6] zobrazí administrativu
[F7] zobrazí nákup a odbyt
[F8] zobrazí laboratoře
[F9] zobrazí mafiána a umístění špiona
[F10] zobrazí ostrahu
7) Rozhraní
Ukazatel skóre :
Na hlavní obrazovce v levo nahoře najdete tyto ikony : zpátky na hlavní menu / uložení hry
obchodní bilance - aktivní (pokrývá náklady na výrobu)
- pasivní (prodáváte se ztrátou)
hotovost : Suma peněz, kterou disponujete. Pokud klesne na 0, zbankrotujete a hra končí.
datum
počet zaměstnanců
8) Horní panely
a) Indikační panel
Tento panel zobrazuje všechny klíčové ukazatele managementu vaší společnosti.
Dluhy - částka peněz, kterou dlužíte (nezplacené půjčky)
Splatnost - počet dnů, které zbývají do splacení celé zapůjčené částky.
Spodní hranice - váš kapitál je nižší než výše půjčky.
Cena akcie - cena vašich akcií na trhu.
Výroba - počet výrobků (jak je poskytl kontrolor výroby).
Prodané výrobky - počet prodaných výrobků.
Zásoba - počet výrobků na skladě.
Cena komponentů - nákupní cena komponentů.
Marže - můžete si sami nastavit výši své marže.
Distributorova marže - podíl, který připadne distributorovi. Jeho výši může snížit manažer prodeje.
Maloobchodní cena - cena za kterou prodává výrobky distributor veřejnosti. Cenu můžete vidět z vnějšího pohledu.
Fiskální riziko - prohřešky, které jste napáchali. Určité vaše jednání zvýší riziko pro další jednání. Pokud dojde na daňovou kontrolu, hráč s nejvyšším rizikem platí pokutu.
Bezpečnost - ostraha v každé budově. Jedná se o procentuální údaj vypočtený podle výše ostrahy (strážný + strážnice), času stráveného ostrahou každé budovy a technických bezpečnostních opatření v budovách. Chraňte svou společnost před špiony.
Reputace - kterak vnímá veřejnost spolehlivost vaší firmy.
Rozpočet na reklamu - rozpočet, který přidělíte k propagaci mezi techniky (byty) nebo běžné lidi (domy).
Profil výrobku - jak je výrobek vnímán veřejností. Čím vyšší tento profil je, tím vyšší jsou šance na jeho prodej.
Profil na trhu a hodnocení výrobku - existují dva typy spotřebitelů : technici a běžní lidé - laici. Dva ukazatele vám zobrazují, jak hráči dokázali těmto skupinám vyhovět. Barvy jsou ve shodě s firemními logy. Černá představuje nespokojené zákazníky : každý typ zákazníka hodnotí váš produkt podle určitých kategorií. Pokud je pro ně jejich hodnocení vašeho výrobku velmi nízké, prodej poklesne a počet potenciálních zákazníků se sníží.
b) Účetní kniha
Tato tabule zobrazuje vaše účty, aktualizovány jsou každý den.
Výdaje : personál
platy - všechny platy vyplácené personálu
odstupné - celkové odstupné pro všechny propuštěné
cena za výkon - všechno, co stojí zaměstnance peníze. Zde je zobrazena celková částka všech výdajů zaměstnanců.
Prodej :
pracoviště - celkové náklady na všechny psací stoly, stroje, laboratorní stoly.
materiál - celková částka všeho zakoupeného vybavení (bezpečnost, ventilace, rostliny, stoly, televize...)
komponenty - náklady na komponenty, počítaje vše od surových materiálů na výzkum až po nákup hotových komponentů od dodavatelů.
Rozpočet na reklamu : reklama v Tv - finance přidělené na reklamu pro běžné lidi
odborný tisk - finance přidělené na reklamu pro techniky
Příslušenství : splátky půjček - splátky, které je třeba uhradit bance nebo mafii.
pokuty - všechny pokuty (daňové...)
Příjmy (zisk) : prodej výrobků - příjmy z prodeje všech výrobků
vyhrané soudní spory - odškodné získané ze soudních přelíčení
patenty a licence - finance získané z patentů a licencí
půjčka - částka peněz vypůjčená v bance
c) Finanční panel
Na tomto panelu si můžete vypůjčit peníze od banky, mafie, nebo své rodiny. Když budete chtít vypůjčit peníze, zadejte požadovanou částku a pak se podívejte na seznam možných věřitelů, z něj vyberte kliknutím jednoho a potvrďte volbu dole na panelu.
Věřitel - většinou si můžete vybrat banku, člena rodiny nebo mafii.
poznámka : Abyste si mohli půjčit od mafie, musí ji nejprve váš účetní kontaktovat.
Úrok - představuje částku, kterou budete muset zaplatit věřiteli navíc. Bude-li úrok 10%, musíte věřiteli zaplatit částku, kterou vám zapůjčil, navýšenou právě o těchto 10%.
Splatnost - toto je doba ve dnech, ve kterých musíte půjčku splatit. Celková částka včetně úroku, kterou musíte splatit, je vydělena počtem dní. Výsledná částka je částkou, kterou musíte uhradit každý den až do celkového splacení vypůjčené částky.
d) Poštovní panel
Na tomto panelu se můžete probírat poštou. Dvě tlačítka u horního okraje tu jsou pro interní a externí poštu. Jsou-li obě dvě označena, bude zobrazena všechna pošta. Vyberte si poštu a ta bude zobrazena ve spodní polovině panelu. Některé zprávy, jako například příkazy k výrobě, vyžadují potvrzení. Tlačítko vlevo dole na obrazovce vám dovolí v případě interní pošty vycentrovat obrazovku na zasiletele zprávy. Jestli zprávu v pravém horním rohu následuje elipsa, bude zde zobrazen celý text.
9) Dolní panely
MiniMapa - dovolí ovládat pohled na firmu. Obdélníky na minimapě představují pracovní stanice. Klikněte kdekoliv na ni, dostane se vám tak pohledu na další část vaší firmy. Můžete rovněž přepínat mezi vnitřním vzhledem (na vlastní společnost) nebo vnějším vzhledem (na konkurenty).
Přehledy
Přehledy aktivujete kliknutím na objekty v hlavním výhledu. Existují tři typy objektů :
personál - klikněte na zaměstnance, čímž aktivujete přehled odpovídající jeho profesi. Tady můžete vidět, jak si počínají, nebo je vyměnit.
materiál - klikněte na pult, laboratorní stůl nebo poličku, případně na předmět, čímž se dostanete do nabídky na jejich případná vylepšení.
činnosti - klikněte na nástroj vedle zaměstnance, čímž aktivujete přehled, který odpovídá činnostem, jež vykonává vybraný pracovník.
Přehledový graf - vám dovolí zobrazit si graf znázorňující efektivitu každého hráče při snaze o dosažení úspěchu (vítezných podmínek a ukončení mise).
10) Společnost
Jste pyšným vlastníkem opuštěného skladiště. Disponujete čtyřmi budovami, ve kterých máte administrativu, marketingové oddělení, laboratoř a výrobnu. V každé budově a v okolí vaší společnosti jsou patrné známky po předchozím vlastníkovi : vraky strojů, staré bezpečnostní zařízení atd. Čeká vás ještě hodně práce, než se vám splní váš sen o moderních, reprezentativních prostorách !
a) Renovace budov - když budete chtít nějakou budovu zrenovovat, klikněte na značku vedle ní.
b) Inventář - existuje několik druhů inventáře. Některé zdokonalují zabezpečení budov, další zlepšují pracovní podmínky vašich zaměstnanců, což má přímou souvislost s jejich morálkou a potažmo i s jejich efektivitou.
Když budete chtít nějakou část inventáře zdokonalit, klikněte na něj, čímž vyvoláte menu inovací. Nalevo pak můžete vidět popis zvoleného předmětu. Inovované verze lze nalézt po pravé straně. Vyberte si a klikněte na Koupit.
c) Personál
Nábor - můžete mít až 17 zaměstnanců. Profily jednotlivých kandidátů jsou definovány jejich : morálkou (jejich motivací pracovat)
efektivitou (rychlost, se kterou svou činnost vykonávají)
úrovní jejich kvalifikace (počtem jejich možných činností)
platem
Jakmile si najmete zaměstnance, musíte dodržovat jejich morálku na dostatečné úrovni, abyste si je ve firmě udrželi. Rovněž musíte dohlížet na jejich produktivitu (efektivnost) práce. Čím vyšší bude, tím více budou vaši zaměstnanci produktivní. Kandidáti mají různou kvalifikaci, která je v rozmezí 1 - 3, ačkoli někteří mohou dosáhnout i úrovně 4. Čím vyšší je kvalifikační úroveň zaměstnance, tím širší je jeho pracovní nasazení.
d) Školení a propuštění
Školení je možné až potom, co je najat personální manažer ! Někteří zaměstnanci mohou měnit úroveň své kvalifikace. Máte možnost vidět maximální úroveň kvalifikace zaměstnance po školení jeho profilu. Nezapomeňte mu zvýšit plat, až se vrátí ze školení, jinak jeho morálka velmi rychle ochabne.
Můžete také své zaměstnance poslat na motivační seminář, je-li jejich morálka nízká a na školení o efektivnosti, je-li jejich práce neefektivní.
Je-li zaměstnanec školen, pracuje jen na půl směny, čili jen na 50% obvyklého výkonu.
Přejete-li si vyměnit zaměstnance, musíte nejprve nějakého propustit, teprve potom můžete zaměstnat jeho náhradníka. Vyberte si zaměstnance, aby se objevil v aktivním okně na fialovém pozadí, a klikněte na propustit.
e) Nastavení činností
Jsou dva tipy - stálé a jednorázové.
Stálé činnosti - tyto činnosti mohou vykonávat zaměstnanci od 1. úrovně a představuje je ukazatel. Právě na něm nastavte, jaký minimální čas má zaměstnanec dané činnosti věnovat.
Jednorázové činnosti - čím více kvalifikovaní budou vaši zaměstnanci, tím více jednorázových činností mohou vykonat. Existují 2 způsoby, jak takovou činnost zahájit :
- normální mód (jeden klik) : zaměstnanec stráví zbytek času při jednorázové činnosti, takže když mu stanovíte stálou činnost, ponechte mu trochu času na jednorázovou činnost.
- exkluzivní mód (tři kliknutí) : zaměstnanec stráví nad touto činností všechen svůj čas. Všechny jeho ostatní činnosti budou pozastaveny (stálé činnosti se ocitnou na 0 a jednorázové budou pozastaveny).
Během jednorázové činnosti uvidíte na radaru, kolik času do dokončení ještě zbývá. Tento druh činnosti nelze zrušit. Lze ji pouze přerušit. Činnost přerušíte jedním kliknutím (platí pro normální i exkluzivní mód).
f) Úroveň pracovišť
Pracovní místo vytváří zaměstnanec a pult nebolaboratorní lavice atd. Úroveň takového pracoviště je rovna nižší úrovni zaměstnance nebo vybavení. Aby mohlo mít pracovní místo úrověň 2, musí být jak zaměstnanec, tak i vybavení alespoň 2. úrovně. Tato úroveň má přímý vliv na možnosti pracovního místa co se škály vykonávaných činností týče, stejně jako na jednání s ostatními zaměstnanci.
Úroveň výzkumného pracoviště (výzkum + laboratorní stůl) - potom určuje úroveň komponentů, které může vynalézt.
Bezpečnostní pracoviště (ostraha + strážní budka) - rozhoduje o tom, jestli se dostane do chráněné budovi špion, nebo ne.
Úroveň pracoviště je zobrazena na levo od přehledu činností.
11) Činnosti podle profesí
a) Účetní
úroveň 1 : ověřovat účty - snižuje riziko daňového úniku před inspekcí
hledat nové možnosti půjček - pátrá po půjčkách s dobrou úrokovou sazbou
úroveň 2 : zakládat podvodné fondy (cena činnosti $1000) - nezbytné pro najmutí mafiána a špiona, zároveň však zvyšuje riziko odhalení daňového úniku.
úroveň 3 : kontaktovat mafii (cena činnosti $2000) - nezbytné pro žádání půjček od kmotra a pro najímání mafie. Zvyšuje šance na daňový únik.
b) Personální manažer
úroveň 1 : najímání - zvyšuje výběr zaměstnanců
úroveň 1-3 : Nábor zaměstnanců - přebrání zaměstnanců pracující pro konkurenci (těch s nízkou morálkou).
poznámka : nelze získat zaměstnance s vyšší zkušeností než má personální manažer.
úroveň 2 : motivace administrativy a marketingu (cena činnosti $1000) -
zvyšuje morálku účetního, právníka, reklamního manažera, manažera prodeje a vlastní
motivuje laboratoř (cena činnosti $1000) - zvyšuje morálku výzkumníků
motivuje výrobu (cena činnosti $1000) - zvyšuje morálku kontrolora a techniků
motivuje externisty (cena činnosti $1000) - zvyšuje morálku špiona, mafiána a ostrahy
c) Právník
úrověň 1 : náklady na špionáž (cena činnosti $10000) - abyste uchránili svou firmu před špionáží, požadujte náhradu od společnosti, o které si myslíte, že je za ni odpovědná. Budete-li mít pravdu obdržíte odškodné.
úroveň 2 : rozšíření pomluvy (cena činnosti $5000) - abyste uškodili svému konkurentovi, začněte o něm šířit pomluvu.
úrověň 3 : zařídit daňovou inspekci (cena činnosti $1000) - jste-li často obětí ilegálních praktik, zahajte inspekci.
d) Reklamní manažer
úroveň 1 :
- optimalizovat rozpočet na reklamu - optimalizuje rozpočet na reklamu pro technicky založené na indikačním panelu.
- optimalizovat rozpočet na reklamu v TV - optimalizuje rozpočet na reklamu pro emotivně založené na indikačním panelu.
úroveň 2 : vyjednejte reklamní vzducholoď (cena činnosti $20000) - zažádejte o vzducholoď, abyste vyhověli emotivně založeným. To zvýší počet potenciálních zákazníků.
úroveň 3 : vyjednejte reklamu na měsíci (cena činnosti $30000) - vyprojektujte svou reklamu na měsíční tváři, abyste potěšili techniky. To zvýší počet potenciálních zákazníků z jejich řad. Protože je měsíc jenom jeden, může mít reklamu na měsíci vždy jen jeden hráč.
e) Manažer prodeje
úroveň 1 : vyjednejte marži distributora - snižte jeho marži čímž se stane výrobek pro zákazníky levnějším. Optimalizujte umístění výrobku - zlepší jeho image.
úroveň 2 : odprodá staré zásoby (cena činnosti $1000) - prodává staré výrobky potom, co došlo ke změně komponent. Pokud nemáte manažera prodeje, o tyto staré zásoby příjdete.
úroveň 3 : podplácí distributora (cena činnosti $1500) - pomáhá přesvědčit distributora k nižší marži, ale zvyšuje fiskální riziko.
f) Výzkumníci
Práce výzkumníků je vynalézt nové komponenty. Úroveň výzkumného pracoviště určuje úroveň komponentů, které je schopno vynalézt. Abyste mohli vytvářet výrobek 3. úrovně, musíte mít pracoviště 3. úrovně (výzkumníky na 3. úrovni nebo vyšší a laboratorní stůl také 3. nebo vyšší úrovně). Radar na komponentě indikuje, v jakém stádiu vývoje se nachází. Pokud několik výzkumníků pracuje na jedné komponentě, výzkum půjde mnohem rychleji.
Pozn. : Více informací ohledně technologického stromu, partnerů a volných komponent naleznete v sekci Výrobek.
g) Kontrolor
Kontrolor má na starosti výrobní oddělení, sektor výroby spolu s její efektivností. Takže má pod kontrolou rychlost, s jakou budou stroje vyrábět jednotlivé komponenty. Dva ukazatele pod ukazatelem vytěžnosti jsou dány nastavením právě ukazatelem výtěžnosti. Je-li produkce příliž vysoká pro úroveň montážní linky, kontrolor se bude muset soustředit na montáž výrobků, a riskovat, že ignorováním údržby strojů dojde k jejich nadměrnému zatížení. Tyto se pak velmi rychle opotřebí, až nakonec dojde k jejich poškození a produkce se zastaví. Úroveň montážní jednotky (kontrolor + montážní stroj) musí být alespoň na úrovni komponentů, které má montovat ve výsledný produkt.
h) Technici
Dva ukazatele zobrazují čas strávený výrobou komponent a čas strávený údržbou strojů. Tato rovnováha se nastaví pomocí ukazatele výtěžnost u kontrolora. Pro každého technika vyberte v činnostech jeho komponentu. Komponenta se poté zobrazí na jeho tabuli. úroveň výrobního pracoviště (technici + stroje) musí být alespoň na stejné úrovni jako komponenty, které se na něm mají vyrábět.
i) Ostraha
úroveň 1-3 : hlídejte administrativu a marketing - chaňte je před špiony, kteří by chtěli ukrást nějaké informace.
Sledujte výrobu - chraňte výrobu před špiony, kteří by chtěli sabotovat výrobu.
Sledujte laboratoř - chraňte laboratoř před špiony, kteří by chtěli odcizit patenty.
j) Špion
Dříve než budete moci najmout špiona, musí váš účetní založit podvodný fond. Každá akce provedená špionem zvýší vaše fiskální riziko a bude vás stát peníze.
úroveň 1-3 : Odcizení výzkumu (cena činností $1500) - přiživení se na výzkumu komponenty protivníka. Špion nemůže ukrást informace o komponentech vyšší úrovni, než na jaké je on sám.
Sabotáž výroby (cena činnosti $1500) - rozbije protihráči montážní zařízení, a zastaví tak jeho produkci.
Špion v administrativě a marketingu (cena činnosti $1500) - tímto lze získat důvěrné informace o konkurenci. Váš špion vám přinese zprávu o jeho dluzích, fiskálnímu riziku, koncepci výrobku a rozvaze.
k) Mafián
Dříve než budete moci najmou mafiána, musí váš účetní založit podvodný fond a kontaktovat mafii. Každá akce, kterou mafián provede vás bude stát peníze a zvýší vaše fidkální riziko. Činnost mafiána obnáší zastrašování pracovníků konkurentů, čímž snižuje jejich morálku a ti jsou pak snáze přetaženi personální manažerkou na vaši stranu.
úroveň 1-3 : Zastrašení administrativy a marketingu (cena činnosti $500) - podkopává konkurenci marketingu.
Zastrašení výroby (cena činnosti $500) - zastrašení soupeřových techniků a dozorce.
Zasrašení laboratoře (cena činnosti $500) - zastrašení výzkumných pracovníků konkurence.
Zastrašení externistů (cena činnosti $500) - zastrašení konkurentovy ostrahy, špiona, a mafie.
12) Výrobky
Máte na výběr ze tří produktů : záchodů vesmírného věku
raketových bruslí
domácích robotů
Každý výrobek se skládá z několika odlišných komponentů. Záchody se skládají z mísy, splachovadla a příslušenství. Pro každý komponent existuje technologický strom.
a) Technologický strom
Existují 2 druhy technologických stromů : jeden pro technicky založené (zleva doprava) se silným technickým cítěním a jeden pro emotivně založené (shora dolů) s důrazem na design. Když si vyberete komponentu, dvěma ukazateli můžete ovlivnit její stupeň technický a designový.
Každý sloupec v technologickém stromu představuje novou technologii. Pamatujte, aby úroveň vašeho pracoviště (výzkum + laboratorní stůl) byla v souladu s úrovní komponentů.Název technologie je zopakován na začátku popisu komponentů. Technologický strom je vám odhalen, jakmile objevíte další komponenty, abyste viděli, které komponenty jste schopni vyvinout. Pro nějaké komponenty budete potřebovat specifické laboratorní stroje nebo budete muset dokončit nejprve výzkum nějaké jiné. Vaši výzkumníci vás budou informovat.
b) Patenty
První laboratoř, která vymyslí nějakou komponentu, na ni získá automaticky patent. Barva hráčova loga se objeví na komponentě a hráč bude dostávat autorský honorář. Jakmile je komponenta patentována, hráči ji mohou koupit od dodavatele. Budete-li chtít komponenty od dodavatele, klikněte na závěs ve výrobě. Vyberte si komponentu, podívejte se na její cenu a potvrďte její nákup. Když výzkum komponenty dokončí laboratoř, patent se stane veřejným. Jeho držitel tak příjde o svá privilegia.
c) Trh
Prodej - produkce zboží není ještě zárukou jeho prodeje, takže si musíte pečlivě připravit uvedení výrobku na trh. To obnáší nastavení určitých parametrů :
Cena : nastavte svou marži na indikačním panelu a požádejte svého manažera prodeje, aby vyjednal s distributorem jeho marži tak, aby prodejní cena nebyla příliš vysoká.
Image výrobku : najměte obchodního manažera s potřebnými znalostmi, abyste svůj výrobek dobře uvedli. Na indikačním panelu uvidíte jestli odvádí dobrou práci.
Rozpočet na reklamu : nastavte výší prostředků přidělených na reklamu na indikačním panelu. Potom najměte úředníka pro styk s veřejností, který bude tyto rozpočty po dobu hry optimalizovat.
Reputace : můžete získat dobrou reputaci zvýšením svých budov a reklamou na měsíci. Především si však dávejte pozor na šeptandu, kterou o vás bude šířit konkurence, neboť to by mohlo vaší pověsti hodně uškodit.
Indikační panel vás bude informovat o přesné výši prodeje a o ceně vašich akcií na trhu a vaše porovná s vaší konkurencí.
d) Specializace trhu
Existují 2 typy zákazníků - technicky zaměření a emotivně zapěření. Každý z nich představuje pro prodej jiná kritéria.
Zvýšení podílu na trhu technicky zaměřených :
Tito zákazníci jsou posedlí technologií. Faktor technologické inovace je pro ně klíčový. Proto dbejte hlavně na to aby se vaše výrobky skládali hlavně ze sofistikovaných komponentů, a vždy buďte ve výzkumu o krok před svými konkurenty. Technicky zaměření jsou ochotni utratit spoustu peněz za správnou věc. Dobré hodnocení u odborného tisku a vysoký rozpočet na reklamu jsou nezbytné. Image výrobku musí být dobrá a reputace vaší firmy excelentní.
Zvýšení podílu na trhu emotivně založených :
Emotivně založené nejvíce zajímá vzhled výrobku. Nejsou nijak ovlivněni jeho technologickým pokrokem, ale pokud vyrobíte několik různých vzhledových variant výrobku vycházejících z jedné technologie, nebudou se jich moci dostatečně nabažit. Pracujte na image svého výrobku, který bude muset být excelentní. Uveďte se reklamou v televizi, optimalizujte svůj rozpočet a držte ceny při zemi ! Pro tyto zákazníky není reputace firmy příliš důležitá.
e) Externí pohled
Klikněte na tlačítka nad minimapou, čímž se přepnete mezi pohledem zvenčí a zevnitř.
Logo - každé společnosti je vyzobrazeno na vlajkce.
Vylepšení a úrovně zabezpečení - můžete vidět modernizaci budov a ostrahy. to vám poskytuje přehled o zabezpečení ve společnosti a o její reputaci.
Jméno a maloobchodní cena - jsou vidět právě zde.
Složení výrobku - tady můžete vidět jednotlivé komponenty, ze kterých se zkládá výrobek hráče.
Kamióny a podíl na trhu - podíl na thru každého hráče představují kamiony na pozemku před každým skladištěm. Modré kamiony představují trh pro technicky zaměrené, růžové kamiony trh pro emotivně zaměřené.
Rychlost výzkumu - čím vyšší je napětí elektřiny nad laboratoří, tím větší je počet výzkumníků v ní pracující.
Rychlost produkce - můžete také vidět, jak rychle vyrábí vaše konkurence a to podle množství kouře, který do ovzduší emituje jejich výroba. Čím více kouře - tím rychlejší výroba.
Maloobchodní prodejny - můžete porovnat reklamu každého hráče pro každý tip zákazníků tak, že se podíváte na billboardy před obchody. Čím více se na ni logo hráče vyskytuje, tím větší je jeho reklamní angažovanost pro danný trh.
Vzducholoď - má-li hráč k dispozici vzducholoď, je zobrazena vedle jeho společnosti.
Reklama na měsíci - logo hráče spolu s reklamou je zobrazeno na měsíčním monumentu.
Ubytování pro technicky zaměřené - garsoniéry představují počet technicky zaměřených lidí, a tím pádem i odpovídající počet potenciálních zákazníků.
Domy pro emotivně zaměřené - domy představují počet emotivně zaměřených a také počet potenciálních zákazníků.
KONEC.